17:06
Clan Founder
grudzień 13, 2011
Wydaje mi się, że najpierw powinniśmy zastanowić się nad ideą jaka nam przyświeca podczas gry na naszym serwerze.
Z tego co mi wiadomo, to rozgrywamy - Death mach drużynowy. Czyli praca w drużynie, dążenie wspólnymi siłami do osiągnięcia celu / zwycięstwa. Zdobycie jak najwięcej punktów dla drużyny, co oczywiście wiąże się z zabiciem jak największej ilosci przeciwników.
Niestety większość z Was myśli jednostkowo, prawdopodobnie tylko o sobie i o tym aby być na topie listy kiedy czas rundy dobiegnie końca lub zostanie osiągniety limit punktów potrzebnych do zakończenia rundy. Nasz serw obiega troszke stylem od tego co zakładali twórcy - czyli, wchodzę na serwa smigam przez mape, podkładam bombę, zdobywam flagę i nawalam ze wszystkiego co jest akurat dostepne, we wszystko co sie rusza. Nie przewidywali lub nie brali pod uwagę tego, że zaczniemy sami wymyslac tryby gry i urozmaicac sobie rozgrywki. Dlatego też w oryginalnym programie do zarządzania serwerem nie ma opcji dzieki której możemy dać komuś warna. Jest tylko możliwość dania komuś kicka, tempban'a i ban'a. Możliwym jest podanie powodu ale nie można sobie pre-definiować tego w taki sposób jak mamy to teraz. Za każdym razem "ręcznie" trzeba pisać za co ktoś został ukarany. Nie ma możliwości ustawiania sobie skrótów pozwalających nam wyświetlanie zasad, bo nie ma gdzie tych zasad ustawić. Jest tylko opcja pozwalająca wyświetlanie wiadomości w odstępie czasowym i nic wiecej.
To, że nie wolno biegać, może wydawać się wielu graczom czymś nowym i mają prawo nie wiedzieć o tym. Ale nie powiecie mi, że wchodzicie do sklepu i pakujecie wszytko za pazuchę, bo nie pisało że nie wolno kraść!? Jest to zbyt oczywiste. Dlatego też nie będzie nowej zasady uczącej wychowania, bo jak dla mnie, to jet to właśnie kwestia tego typu.
Dodając taką zasadę, musiałbym dopisać jeszcze:
- warn za zabicie delikwenta, w którego ja pierwszy mierzyłem.
- warn za wejście mi przed lufę i przez to zginęliśmy oboje.
- warna za ...
itd.
Na koniec doszło by do sytuacji w której trzeba by poświecić tydzień na studiowanie zasad a liczba ich sięgałaby pewnie 1000'ca i rosłaby za każdym razem gdy tylko ktoś zachowa się niestosownie.
Moim zdaniem osiągniecie ogólnego porozumienia nie jest możliwe, przynajmniej nie w zwykłej codziennej rozgrywce i takie sytuacje bądą miały dalej miejsce. Z prostej przyczyny, nawet jeżeli już uda nam się jednego nauczyć kultury, przyjdzie inny! Nasz serwer od 12.01.2012 do teraz (patrz godzina wpisu) odwiedziło 8829 tyś ludzi w dodatku jest to liczba uszczuplona o kilka tyś z powodu awarii jaka miała miejśce, bo sam serwer działa od 18.11.2011 - a każdego dnia przybywają nowi gracze (nie ma szans żeby system policzył kogoś dwa razy). Wtedy pozostaje nam osobiście poinformować gracza o złym zachowaniu, aby nie kradł nam wiecej paki a jeżeli trafią sie co bardziej bezczelni to poprosić o interwencję kogoś z UNSZ'ów.
Co miałem na myśli pisząc "...nie w zwykłej codziennej rozgrywce..."?
Rozgrywki klanowe.
Rozgrywki w których gra jest przemyślana zespołowo, gdzie pakę dostanę prosto pod nogi i do tego jeszcze będę osłaniany. Gdzie nie liczy się ilość fragów tylko wygrana teamu, komunikacja i praca zespołowa... się kurde rozmarzyłem :D
Tak więc apeluję :D jeżeli uważasz, że masz dość krzepy i honoru (bardziej tego drugiego) wstąp do UNSZ a będzie Ci się żyło lepiej :P i choć sam po dwóch fragach przywołuję samolot szpiegowski, to od dziś będę starał się wytrzymać te 5 fragów (wiem można mniej) i rzucać Wam paki:)
Pozdrawiam
UNSZNUPTRYK
PS Oby to co tu wysmarowałem było w mirę czytelne i jasne do zrozumienia.
PPS Kwestia paki czerwonej :D zacytuję Kulawego, bo sam bym tego lepiej nie ujął
kulawy_lisek napisał:
Zabranie paki drużynie przeciwnej jest crème de la crème tej gry, a zaminowanie jej to już czysta orgiastyczna perwersja. Zabronić tego to tak jakby zabronić strzelać do przeciwnika.
Jak ktoś odczuwa uraz/żal po zabraniu paki przez przeciwnika to niech wyciągnie sam z tego wnioski - złe miejsce, czas, nie poprosił o osłonę itp. Wszak tylko porażka czegoś nas uczy, a server na jakim gramy jest taktyczny.
22:22
DONATOR
DONATOR
kwiecień 28, 2012
czytam, czytam i końca nie widać :) rozpisałeś się, ale i temat do pisania odpowiedni :)
Ja szczerze mówiąc, no pisząc, do czasu rozpoczęcia tej rozmowy ignorowałem paki "tych drugich" ale muszę przyznać, że podzielam zdanie Szczwanego Liska :) i jak mam okazję nie przepuszczam czerwonym paczkom :)
jest z tego fun :) a co do własnych podkradaczy to cóż pozostaje mieć tylko nadzieję, że jakoś uda się wychować te trutnie :P
PS. przemyślę propozycję ;) bo brzmi kusząco :P
Najwięcej użytkowników online: 164
Obecnie online:
151 Gość(i)
Obecnie przeglądają tę stronę:
1 Gość(i)
Statystyki użytkowników:
Posty gości: 14
Użytkownicy: 850
Moderatorzy: 0
Administratorzy: 2
Statystyki forum:
Grupy: 7
Fora: 35
Tematy:1122
Posty: 8700
Najnowsi użytkownicy:
KeithOntot, LorenAbero, Snezhaawalp, FURIA, Swyniu, SamochodyNut, Ralphineld, ProsterCar, AntonioDrync, afupazovobilAdministratorzy: unsznuptryk: 748, zakapior: 331